Greengiving viert feest: 15-jarig jubileum!
Kun je het je voorstellen: een verkoper die deur aan deur langsgaat om zijn aanbod relatiegeschenken te laten zien. Hij draagt pennen met zich mee, grotendeels gemaakt van niet-hergebruikt plastic… ‘Dat moet en kan anders’, dacht Florus Floor 15 jaar geleden. Hij lanceerde een webshop met ca. 100 duurzame producten wat uitgroeide tot een groeiende en bloeiende organisatie: Greengiving! Hoog tijd om terug te kijken op de afgelopen jaren en feestelijk stil te staan bij het 15-jarig jubileum.
Bekijk in onderstaande video een sfeerimpressie van onze open dag:
De groei van Greengiving
Greengiving werd opgericht in 2009 met als doel: bedrijven snel en gemakkelijk online helpen met duurzame relatiegeschenken. Duurzaamheid was toen natuurlijk óók al heel belangrijk, maar er was minder aandacht voor dan nu. Gelukkig werd de nieuwe webshop vol enthousiasme ontvangen door allerlei bedrijven. Al snel vlogen de bedrukte Doppers, groeipapiertjes en katoenen tassen de deur uit. Ook kwamen er steeds meer unieke groene producten in het assortiment, zoals bedrukte appels en de plantbare Sprout potloden. De bestellingen kwamen niet alleen uit Nederland, maar ook uit België, Duitsland en de rest van Europa.
Bekijk in onderstaande video ons verhaal in een notendop:
Nieuw kantoorpand
Het assortiment van Greengiving werd steeds groter, de bestellingen steeds meer en ook het team groeide. In 2018 was het daarom tijd voor een grote stap: de verhuizing naar een nieuw, energieneutraal pand in Barneveld. Een mooi ruim opgezet kantoor, met veel werkplekken, maar ook ruimte om de eigen drukkerij uit te breiden. Op dit moment worden producten zoals pennen, Doppers, groeipapier en katoenen tassen grotendeels vanuit het eigen kantoor bedrukt en verzonden.
Inspanning voor duurzaamheid
In al deze jaren heeft duurzaamheid een grote rol gespeeld. Zo wordt er altijd kritisch gekeken in hoeverre producten echt duurzaam zijn. Zijn ze bijvoorbeeld gemaakt van gerecycled materiaal of kunnen ze hergebruikt worden? Met de Green Score (geïntroduceerd in 2023, was voorheen de Groene Grondwet), kun je per product bekijken op welke onderdelen het duurzaam is. Ook in de bedrijfsvoering is duurzaamheid altijd een belangrijk onderdeel geweest, bijvoorbeeld door de focus op hergebruik, recycling en het verminderen van uitstoot. Meer weten? Lees alles over Duurzaamheid & MVO bij Greengiving.
Groene beloning
Dankzij de inspanningen op het gebied van duurzaamheid heeft Greengiving door de jaren heen verschillende certificeringen en awards behaald. Zo zijn we in 2019 MVO gecertificeerd, wonnen we in 2019 de .eu prijs voor Web Awards en ontvingen we in 2023 voor het eerst de EcoVadis Platinum medaille. Ook wonnen we 5 keer de FD Gazellen Award: een award die wordt uitgereikt aan snelgroeiende bedrijven. Met het team van inmiddels ruim 25 enthousiaste collega’s doen we ons best om de mooiste duurzame geschenken te leveren, met aandacht voor persoonlijke service, maatwerk en kwaliteit.
Volg ons op social media
Voor 't laatste nieuws als eerste
Populaire blogs