Greengiving is lid van brancheorganisatie PPP
Sinds kort is Greengiving lid van Promotional Products Professionals (PPP), dé organisatie voor bedrijven met relatiegeschenken. In het bijzonder voor bedrijven die zichtbaar willen bijdragen aan het versterken van de branche. PPP houdt zich continu bezig met het professionaliseren van het vak, het stimuleren van vakkennis en het streven naar actieve bedrijven die zich inzetten voor een duurzaam milieu.
Greengiving geaccrediteerd
Greengiving is graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van promotionele producten. Daarnaast vinden we het belangrijk om onze vakkennis te blijven verdiepen door middel van educatie en voorlichting. We spannen ons jaarlijks in om accreditatiepunten te verdienen en actief bij te dragen aan de bloei van het vak. Greengiving voldoet aan alle voorwaarden voor het lidmaatschap en mag het kwaliteitskeurmerk van PPP voeren. Daarmee is zichtbaar dat we het verschil maken.
Strikte voorwaarden
Om lid te worden van PPP moet Greengiving voldoen aan de strikte voorwaarden van het PPP kwaliteitslabel, waaronder het ondertekenen van de Code of Conduct. Door actieve deelname verdienen we bovendien jaarlijks accreditatiepunten. De punten moeten worden verdiend op de volgende onderdelen:
1. Kennis & kunde
2. Sustainability & social business
3. Inzet voor de branche
Samenwerking met EcoVadis
PPP is wat betreft maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) hand in hand gegaan met de erkende certificering van EcoVadis. Daarbij worden de duurzaamheidsprestaties van bedrijven beoordeeld door onafhankelijke experts. Greengiving kijkt bij het maken van keuzes steeds naar mogelijkheden om milieuvriendelijker en verantwoord te handelen. In het afgelopen jaar ontvingen we daarvoor opnieuw de Platinum medaille, het hoogst haalbare niveau binnen EcoVadis. Meer weten? Lees onze blog over deze internationale duurzaamheidsrating.
Code of Conduct
Om lid te worden van PPP hebben we de Code of Conduct ondertekend. Daarmee verklaart Greengiving aandacht en respect te hebben voor het milieu en de rechten van mensen. Ook het naleven van wet- en regelgeving is voor ons een essentieel onderdeel. De gedragscode heeft als doel dat we als bedrijf ethisch en verantwoord handelen.
Bekijk hier de Code of Conduct